Awaria Internetu

Co zrobić gdy brak dostępu do Internetu

Awaria

Gdy sieć Internet nie działa w Twoim komputerze, zanim skontaktujesz się z naszą firmą, sprawdź kilka ważnych rzeczy:

-czy wszystkie wtyczki są prawidłowo podłączone,
-czy świecą diody na routerze/komputerze na porcie do którego
podłączony jest kabel łączący dostęp z naszych urządzeń zewnętrznych,
-czy kable od instalacji internetowej nie są uszkodzone (np.
przetarte, przegryzione przez zwierzęta),
-czy połączenie sieciowe używane przez system Windows do komunikacji
jest włączone,
-czy ustawienia IP i DNS w połączeniu sieciowym są prawidłowe wpisane,
-czy dostępu do Internetu nie blokuje nieprawidłowo skonfigurowany
program antywirusowy, firewall lub inna aplikacja.

W zależności od typu instalacji, za pośrednictwem której twój komputer jest podłączony do sieci Internet, należy sprawdzić jeszcze kilka dodatkowych elementów:

jeśli w instalacji jest zasilacz zasilający urządzenie pośredniczące w dostępie do Internetu, należy sprawdzić, czy zasilacz funkcjonuje – ogólnie mówiąc czy jest wpięty do gniazdka zasilającego,zasilacz należy na kilkanaście sekund wyłączyć z prądu, po czym włączyć ponownie – po tej czynności urządzenie powinno samoczynnie nawiązać połączenie i rozpocząć prawidłową pracę,
jeśli w domu do Internetu podłączonych jest więcej komputerów, należy sprawdzić czy problem występuje na wszystkich komputerach, czy dotyczy tylko jednego.

Zgłaszanie awarii

UWAGA! Każde zgłoszenie usterki powinno zawierać imię, nazwisko oraz adres osoby, na którą jest zawarta umowa, opis problemu oraz informację jak długo dany problem występuje. Zgłoszenia anonimowe lub zawierające niepełne dane mogą uniemożliwić nam zidentyfikowanie abonenta, a tym samym określenie występującego problemu.

Przy zgłoszeniu niskich prędkości transmisji w Internecie, prosimy dołączyć wyniki z testera prędkości umieszczonego w menu Test Twojego Łącza na naszej stronie.

Zgłoszenia telefoniczne przyjmowane są w godzinach pracy biura obsługi klienta. Zgłoszenia poprzez e-mail i SMS przyjmowane są całodobowo.

Wyślij SMS na numer 733 657 044
O statusie zgłoszonej usterki można dowiedzieć się telefonicznie lub osobiście. Zgłoszenie SMS nie jest jednoznaczne z zamówieniem serwisu. Nie ma również możliwości zamówienia serwisu poprzez SMS. Aby zamówić serwis należy kontaktować się z BOK telefonicznie w godzinach pracy biura – tel. nr 664 754 065

Zgłoszenia telefoniczne odbierane są w godzinach pracy Biura Obsługi Klienta (pn-pt, gdz. 9.00-17.00). Podczas kontaktu telefonicznego zalecanym jest, aby mieć możliwość korzystania z komputera w trakcie rozmowy z operatorem. Poza godzinami pracy naszego Biuro Obsługi Klienta działa nasze Centrum Przyjmowania Zgłoszeń, gdzie podając swoje dane można zostawić zgłoszenie.

Wyślij e-mail na adres awaria@ab-telkom.pl
Podobnie, jak podczas kontaktu sms-owego, proszę pamiętać o podaniu dokładnych danych, dzięki którym będziemy mogli Państwa zidentyfikować. Odpowiedzi na kontakt poprzez e-mail wysyłamy dopiero po zidentyfikowaniu ewentualnego problemu (ze względu na weekend lub godziny nocne, czas reakcji może się odpowiednio wydłużyć). Zgłoszenie e-mail nie jest jednoznaczne z zamówieniem serwisu. Nie ma również możliwości zamówienia serwisu poprzez e-mail.

Zgłoś usterkę osobiście w BOK ul. Braci Mieroszewskich 42A